dinsdag 30 oktober 2007

Kippenvel

Gisteravond kwam Sjoerd ineens thuis met een dvd van de Cindu ramp uit 1992. De bekende beelden van de zwarte rookkolom boven Uithoorn, brandweermannen uit de hele omgeving die uit alle macht probeerden het vuur onder controle te krijgen, extra nieuwsuitzendingen. Geschokte personeelsleden die voor hun leven gerend hadden, onzekere mensen die wachtten op nieuws of hun partner nog in leven was. Sjoerd liet zien waar zijn kantoor had gestaan waar hij even daarvoor had gezeten: Een enorme tank had het gebouw met de grond gelijk gemaakt. Hij wees de fiets aan waarop hij terecht gekomen was toen hij door de luchtdruk werd weggeblazen. We keken naar het gebouw waar hij in gevlucht was, dat later in de as gelegd werd. Ik kon alleen maar danken dat het voor hem zo goed afgelopen is. Het maakt je ook kwaad om wat er nu gebeurt op zijn werk door mannen die de explosie niet hebben meegemaakt. Ze ervaren niet hetzelfde. Veiligheid moet altijd voorop blijven staan.

2 opmerkingen:

piet zei

Hoi, leuk dat je mijn broer gesproken hebt. Hij is een heel enthousiast christen waar ik veel van kan leren. Het is een leuke knul en dat zeg ik niet omdat het mijn broertje is. Nou ja broertje....maar ja hij is de jongste van het stel. Mijn hyveslink staat op mijn weblog, linkerkant van blog. Groetjes!
P.S. ik vind dit contact trouwens heel erg leuk, dat wilde ik je ff zeggen.

piet zei

Hier een ractie van mij, maar niet op je kippenvel: hyves is echt leuk. Ik heb pas een oud klasgenoot onmoet van de middelbare school waar we samen op hebben gezeten. We "krabbelen"nu via hyves en hebben zoveel raakvlakken.Probeer het gewoon uit, vind je het niks dat verwijder je toch je profiel? Nou succes ermee, ik ben benieuwd of ik je daar tegenkom.