maandag 8 oktober 2007

Gebed voor BN-ers

Het boek Boe van Rene Gutteridge gaat over een horrorschrijver Wolfe Boone, bijgenaamd Boe. Het hele stadje Skary is in horrorsfeer en trekt daarmee veel toeristen. De hoofdpersoon Ainsley vindt dat maar niets. Ze veracht de schrijver en vindt het moeilijk om voor hem te bidden. Ze kan hooguit bidden dat hij vertrekt. Maar op een dag komt de schrijver tot geloof. Ze moet haar vooroordelen opzijzetten, want eigenlijk kent ze de man niet eens en hij blijkt toch wel erg aardig te zijn. Ik heb het boek nog niet uit, maar het heeft me wel aan het denken gezet.
Het is kinderboekenweek en zoals altijd verzet ik me fel tegen de boeken van Paul van Loon en andere schrijvers die onschuldige kinderzielen vervuilen met hekserij, vampiers en geesten. Ineens bedacht ik me dat ik ook nog nooit voor Paul van Loon gebeden heb. Ik ken wel de verhalen dat mensen gebed inzette tegen de griezelbus. Maar wie heeft er wel eens gebeden dat Paul van Loon tot geloof zou komen? Dat zou me een getuigenis zijn. En als we dan toch bezig zijn, wat te denken van Ronald Plasterk. Een ontwikkelde man op een hoge positie, zoals (S)Paulus. Na een bijzondere ontmoeting met God gebruikte hij zijn talenten voor God. Of Geert Wilders? Ook hij heeft wel een verandering van hart nodig. Nederland zou op zijn kop staan.

1 opmerking:

hinke zei

Ik heb dit boek nog niet gelezen, zal hem onthouden! Wel bid ik al jaren om, ook in deze tijd, Saulussen die een Paulus kunnen worden. Nu las ik in het ND van afgelopen zaterdag over Samuel Lee, een ex-moslim die een dergelijke ervaring heeft en nu bruggenbouwer wil zijn in NL. Ja, en Paul van Loon zal ik echt op mijn gebedslijstje zetten! Bedankt voor de tip!