vrijdag 12 oktober 2007

Het onzichtbare zichtbaar


Gisteren fietste ik naar huis en werd mijn oog getrokken naar banen zonlicht die de aarde raakten. Zonlicht kun je niet zien, tenzij het wordt gefilterd door de bomen of de wolken. Meteen schoot het door mijn hoofd dat je de Heilige Geest ook niet kunt zien. Tenzij Zijn werking wordt doorgegeven door mensen.
Sjoerd en ik liepen een keer door een parkje in Engeland. Langs de kant van de weg stonden artiesten met hun kunstwerken. Een man had een serie realistische schilderijen staan. Een van zijn schilderijen raakte me zo, dat ik spontaan in huilen uitbarstte. Ik hoorde zelfs de muziek die bij dat schilderij paste. (Zie foto) Zo kun je af en toe ook geraakt worden door de verhalen van mensen over hoe de Heilige Geest in hun leven aan het werk is.

Geen opmerkingen: