donderdag 13 december 2007

Uitverkoop

Wat is er nou leuker dan winkelen met iemand die er verstand van heeft? Vandaag met Tessa op stap geweest. Ze weet precies wanneer de uitverkoop begint en koopt voor spotprijzen prachtige (merk)kleren. Ze kan ontzettend goed kleuren combineren. 'Heb je je kleurenwaaier bij je?' vroeg ze aan mij als kleurenleek. Vorig jaar was ik met haar naar een kleurconsulent geweest die me vertelde dat ik een zomertype was. Maar als ik hem al uit mijn tas durf te halen, zie ik zelfs met mijn kleurenwaaier nog niet dat dat rood me absoluut misstaat. Ik word er eerder onzeker van. Zij trekt gewoon iets uit het rek en roept enthousiast dat het mijn kleur is, combineert dat nog even met een ander t-shirt. Door haar laat ik me graag adviseren. Op de zelfverzekerdheid waarmee ze kleding koopt, ben ik jaloers. Doelgericht en goed voorbereid weet ze exact wat ze wil hebben. Of het nu mijn kleur is of niet en of het nu honderd of tien euro kost, ik ben al blij als ik met iets thuis kom wat ik gewoon leuk vind...

Geen opmerkingen: