maandag 24 december 2007

Kerstkindje

Elf jaar geleden stond ik onder de douche om me klaar te maken voor de kerkdienst. Ineens voelde ik wat gerommel in mijn buik. Het zou toch niet..? Horloge erbij, ja hoor, om de zoveel minuten, weeen... Verloskundige gebeld, mijn moeder gebeld. Maar die moest van ver komen en het werd al heftig, dus Maaike werd bij de overburen aan het kerstontbijt geschoven. Anderhalf uur later was Laura geboren. Een kerstkindje. De kraamhulp kwam in haar nette kleren. En toen we uit het raam keken, begon het te sneeuwen. Mooier kon het niet. De jaren die volgde, dacht ik vaak aan Maria en Jezus, die hetzelfde pad liepen. Nu elf jaar later kennen we ook de nadelen van het delen van je verjaardag met de Here Jezus. Een drukke dag. Vroeg op, eerst zingen en cadeaus uitpakken, dan naar de kerk, want er moet nog geoefend worden voor de gezinsdienst. Laura speelt mee in een kinderkerstbandje en Maaike doet mee met een mimestuk. Onze ouders gaan ook mee naar de dienst. Daarna eten we brood en soep. En vervolgens gaan we aan de verjaardagstaart. Laura kreeg een mobieltje, want dit jaar gaat ze naar het voortgezet onderwijs. Tja, de tijd gaat hard...

Geen opmerkingen: