dinsdag 20 november 2007

Gij geheel anders, ook op hyves

Inmiddels heb ik heel wat hyvespagina's gelezen. Wat zegt zo'n korte beschrijving toch veel over iemand. Niet alleen het profiel waarin je kiest welke merken bij je passen, welke opleiding je gevolgd hebt, welke films je bekijkt en welke boeken je leest. Maar ook de vrienden die erop staan en de krabbel of tik die zij achterlaten. Hun foto en hun taalgebruik weerspiegelen wie zij zijn, maar vertellen ook genoeg over de persoon van wie de pagina is. Ik zie het dan ook als een prachtige gelegenheid om getuigen te zijn van mijn geloof in Jezus Christus, de Zoon van God. Door christelijke schrijvers en zangers te noemen. Door niet mee te doen met schunnige tikken, maar er zelf een positieve tik aan toe te voegen. Door de filmpjes niet van Youtube, maar van Godtube te halen. Door te laten zien dat je je aansluit bij een groep hyvende christenen. Laten we uitkomen voor ons geloof, ook op hyves.

2 opmerkingen:

piet zei

Even een reactie op jou reactie: ik heb de link van het filmpje joy 4 you op Godtube:
http://www.godtube.com/view_video.php?viewkey=c9f6cc67772a4daf5aee

hinke zei

Ik heb de ervaring dat het niet erg is om open te zijn op hyves als je transparant kunt en wilt zijn. Sterker nog, het is een geweldig evangelisatiemiddel, want je bereikt er echt veel mensen mee en je kunt vrijmoedig vertellen over Jezus! Wat is jouw hyves? Ik: eritia.hyves.nl