zaterdag 4 augustus 2007

Getikt in de blogosphere

Vorige maand ben ik door Paul Abspoel getikt... Het gaat om een soort doorgeefspelletje waarbij de ene blogger de andere de beurt doorgeeft om iets over zichzelf te vertellen. Bedankt Paul, ik kwam er achter wat een raar figuur ik eigenlijk ben...

Het idee is om acht willekeurige feiten over jezelf te vertellen. Hier zijn allereerst de regels.
1. Ik moet deze regels eerst noemen voordat ik de feiten geef.
2. Elke speler begint met acht willekeurige feiten/gewoonten over zichzelf.
3. Mensen die zijn gelabeld moeten eerst op hun eigen blog schrijven over deze acht dingen en deze regels noemen.
4. Aan het eind van je blog moet je de mensen die jij gelabeld hebt noemen.
5. Vergeet niet om hen in te lichten dat ze gelabeld zijn en jouw blog moeten lezen.

Feit 1
Ik heb een hekel aan de zomer. Ik vind het vreselijk als het zo warm is. Dat past absoluut niet bij mijn tempo. Bij de zomer horen ook allerlei beestjes. Er wordt verwacht dat je buiten gaat zitten op die oncomfortabele stoelen. Liever trek ik een dikke trui aan, sluit de gordijnen, doe wat kaarsjes aan en ga lekker met een boek op de bank zitten.

Feit 2
Ik heb een grote kist vol dagboeken en agenda's. Al vanaf mijn tiende houd ik een dagboek bij. Ik schrijf er niet alleen mijn diepste geheimen in, maar ook gewoon feiten, mooie uitspraken en doelen. Als ik het niet opschrijf, vergeet ik het.

Feit 3
Mijn grootste droom was om ooit een boek te schrijven. Een jaar lang vertelde een vrouw haar levensverhaal en schreef ik alles op. Ze had een bijzonder leven achter de rug. Toen alles klaar was en een uitgever bereid was om er een boek van te maken, trok de vrouw zich terug. Ik ben verbaasd dat ik er niet meer moeite mee heb, dat het niet door ging. God zal wel weten waarom het zo moest lopen.

Feit 4
Het loslaten van mijn kinderen is de moeilijkste opgave in mijn leven. Ik heb twee schatten van dochters. Ik houd enorm veel van ze. Maar mijn angstgevoelens en bezorgdheid om hun leven en welzijn waren zo extreem dat ik daar professionele hulp voor gevraagd heb. Ik wilde niet dat ik hen belemmerde bij het opgroeien. Ik leerde om mijn gedachten bij God te brengen en te toetsen aan mijn omgeving.

Feit 5
Ooit las ik een boek over de totale controle die in de eindtijd voor problemen voor christenen zou zorgen, daardoor wilde ik niets van internet weten. Na een vergadering moesten ze speciaal voor mij uitdraaien maken, terwijl iedereen de notulen via de e-mail kreeg. We waren ouderwets en mensen noemden ons zelfs gehandicapt. Ik was er zo tegen. Nu doe ik alles met e-mail, heb ik een eigen startpagina en zelfs een weblog, waarop ik deze persoonlijk gegevens de wereld in gooi.

Feit 6
Ik ben zo kritisch, dat ik me afvraag waarom God me deze eigenschap heeft gegeven. Het is een hele strijd. Meestal vind ik dat iets verbeterd kan worden en mijn gedachten stoppen niet met nieuwe dingen bedenken.

Feit 7
Na de middelbare school ging ik met mijn vriendinnen naar een christelijke koffiebar. Deze jongeren hadden iets wat ik niet had, een persoonlijk geloof in God. Ze vertelden me over Jezus en ik kwam tot bekering. Ik leerde er ook Sjoerd kennen. Hij was 22 jaar en had gezegd dat hij nooit wat zou beginnen met een meisje van 16. Maar God had andere plannen. Na een jaar vriendschap kregen we verkering, daarna volgde een verloving in Frankrijk en vanaf 22 mei 1989 zijn we nog steeds gelukkig getrouwd.

Feit 8
Ik vind verjaardagen erg belangrijk. In mijn familie worden verjaardagen en trouwdagen niet overgeslagen. En vier je het op een andere dag, dan krijg je een kaartje of een belletje. Het is een dag waarop je kunt laten merken dat je om iemand geeft. Vooral het bedenken van een persoonlijk kado kan mijn gedachten wekenlang bezighouden. De beloning is dan dat de ontvanger het waardeert. (P.S. Ik ben op 2 december jarig.)

Op deze manier hebben jullie me een beetje beter leren kennen. Ik wil graag Rianne Hogervorst, Mirjam de Warm en Ronald Kremer labellen. Succes ermee!

1 opmerking:

piet zei

Hoi Conny,
Ik vind het een leuk initiatief en ik doe graag mee. Ik moet er ff over nadenken wat ik ga schrijven , maar als ik het geplaatst heb ,laat ik je het weten.Groetjes Rian