woensdag 25 maart 2009

Stapje terug

Als Sjoerd en ik vroeger een dagje uit gingen naar een pretpark of dierentuin, aten we daar tussen de middag een patatje in het restaurant. Toen we kinderen kregen, vonden we een dagje uit best prijzig met vier personen, dus namen we zelf bolletjes mee van huis. Maar toen ik me daar bij een ander gezin over beklaagde, keken ze me wat meewarig aan. Zij namen altijd gesmeerde boterhammen mee, want bolletjes waren een luxe die ze zich niet konden permitteren. Bezuinigen is dus een relatief begrip en afhankelijk van de beginsituatie. Daarom zou ik het liever 'een stapje terug doen' willen noemen. Tips dus om een stapje terug te doen, misschien voor sommigen wel een stapje te ver.
Eerst blijf ik nog even bij het dagje uit. Kijk altijd voor vertrek op internet, want er is voor alles wel een kortingsbon te vinden. Bij aankoop van drie pakken koek twee euro vijftig korting op de toegangsprijs of het tweede kaartje gratis bij de ANWB. Er zijn speciale sites waar alle kortingen op een rijtje zijn gezet en het loont echt de moeite. Ga nooit zonder korting op pad!
Ook in de supermarkt valt veel te winnen door goed op te letten. Iedereen weet wel dat de goedkoopste producten het laagst staan. Een vriendin (ik steel je tip even) bepaalt elke maandag aan de hand van de aanbiedingen haar weekmenu. Zelf doe ik maar een keer in de week boodschappen, om me tegen impulsaankopen te beschermen. Degene die zich beter kan beheersen en elke dag even de supermarkt binnenloopt, kan heel goed slagen bij Albert Heijn, waar vaak op producten op datum 35% korting wordt gegeven. En kijk ook eens in de bak met afgeprijsde producten, die uit het assortiment gaan. Wellicht stuit je op een mooie meevaller.
Natuurlijk valt er ook veel te besparen door gewoon minder te kopen.

2 opmerkingen:

hinke zei

En.. AH heeft elk weekend weekendbolletjes in de aanbieding, zodat iedereen op zondag een feestelijk ontbijtje kan verzorgen oid...

Unknown zei

Albert Heijn heeft online ook leuke acties (Albert Heijn kortingsbonnen) die o.a. hier worden verzameld: http://www.actiecode.nl/winkels/winkel/albert-heijn