zaterdag 14 maart 2009

Lezersontmoeting met Elisabeth Musser


Gisteravond naar een lezersontmoeting met Elisabeth Musser geweest. Ze heeft vijf boeken geschreven die in het Nederlands vertaald zijn. De trilogie Beladen Verleden, Twee testamenten en Twee bestemmingen. Dat laatste deel is niet eens in Amerika uitgegeven. Verder Het huis op de heuvel en haar laatste boek Verborgen antwoorden.
Nu was zij gevraagd het christelijke Boekenweekgeschenk te schrijven. Het is een klein boekje geworden, dat Wachten op Peter heet. Het wordt deels geschreven vanuit de moeder van Peter en deels vanuit de hond Sunny. Peter heeft een ongeluk meegemaakt en is niet zo gelukkig. Dat breekt de moeders hart. Als hij een hond krijgt, zijn ze onafscheidelijk. Maar Peter groeit op, wordt zelfverzekerder en gaat studeren. Moeder heeft last van het lege nest syndroom en ook de hond mist Peter. Hij wacht trouw en loyaal op zijn baasje. De moeder leert over haar relatie met God van de hond. Wacht zij net zo geduldig en is ze net zo verwachtingsvol ten opzichte van God. In een kort tijdsbestek komt het hele leven van het gezin voorbij.
Op mijn vraag hoe autobiografisch dit boekje is, antwoordde Elisabeth dat het inderdaad zo is. De hond op de voorkant is hun hond. Ze hebben het dier dat mishandeld was, uit het asiel gehaald. Ook haar zoon is gaan studeren en zij ervaarde het lege nest syndroom. Elisabeth woont nu met haar man in Lyon. Ze zijn bezig met het stichten van een kerk in het noorden van deze Franse stad. Ze signeerde haar boekje met 'An upright man has thought for the life of his beast, but the hearts of evil-doers are cruel.'

2 opmerkingen:

Barbera Blogger zei

Hallo Conny,

Je kent mij niet, maar ik vond je blog, omdat ik voor de cursus "23 dingen" van de bibliotheek waar ik werk, een blog bij Blogger moest maken. Op mijn profiel kon ik kijken wie nog meer overeenkomsten in mijn profiel had. Daar zat jouw Blog ook bij. Ik vond het leuk om je Blog te lezen en toevalligerwijs woon ik in Woerden, waar volgens mij de lezing van Elisabeth Musser werd gehouden. Helaas kon ik daar niet heen. Leuk om over te lezen. Ik volg je blog een heel klein beetje.
Hartelijke groetjes
Barbera de Reuver

Barbera Blogger zei

Hoi Conny,

Nou, dat is ook toevallig. Inderdaad. Jan is onze voorganger in de cama Parousia gemeente in Woerden.
Wat is de wereld weer klein, he.
Groetjes
Barbera