donderdag 19 maart 2009

Bezuinigen

Bij Sjoerd op zijn werk is vandaag een aantal mensen ontslagen. Gisterenavond tussen zes en half acht kon er een brief bij je thuis bezorgd worden, waarin stond dat je vanochtend op gesprek moest komen. En hoewel Sjoerd mag blijven werken, hebben wij ook de broekriem wat aangetrokken. Het verliezen van je baan komt zo toch wel erg dichtbij. Waarop kunnen wij nog bezuinigen? We kwamen erachter dat we al heel zuinige mensen zijn. Ik kan onderhand zelf wel een boekje uitgeven met bezuinigingstips, want wie verdunt zijn vloeibare zeep nou met water en wie gebruikt zijn theezakje twee keer?

3 opmerkingen:

hinke zei

Nog een tip: de vaatwasmachinetabletten kunnen gemakkelijk doormidden! Dat scheelt dan weer de helft. Kom maar met meer tips, altijd goed!

Rianne zei

Sterkte in deze spannende tijd. In mijn kennissenkring hoorde ik ook van ontslagen.......
Nog een tip van mijn man: stofzuigerzak legen in de prullenbak en gewoon nog een keer gebruiken.Maar dat vind ik zo'n vies klusje, dat mag hij mooi doen....
Groetjes Rianne

Ria Smit zei

Misschien kan je nog meer tips doorgeven via je weblog. Ik ben de moeder van Rianne en kijk af en toe ook eens op jouw weblog.Wij kregen vroeger een boterham met tevredenheid(alleen boter er op) spaart brood beleg uit.