woensdag 11 maart 2009

Durf te dromen winnaar Publieksprijs

Mattheus van der Steen heeft met zijn boek 'Durf te dromen' de Publieksprijs Christelijk Boek 2009 gewonnen. Hij kreeg 36% van de stemmen. De Pareloester van Joke Verweerd eindigde op de tweede plaats. De prijs werd uitgereikt door Elisabeth Musser, schrijfster van het actieboek 'Wachten op Peter'. (Dit actieboek wordt tijdens de Week van het Christelijk Boek uitgedeeld bij het uitgeven van 11 euro 50 aan boeken in de christelijke boekwinkel.) Het succesvolle boek 'Durf te dromen' is al in vijf talen vertaald. Eerder schreef ik dit over de schrijver en het boek:

"Mattheus gelooft dat de zegen van God op hem rust, omdat hij gehoorzaam is. Gehoorzaam aan de opdracht om zorg te besteden aan de weduwen en wezen en het delen van zijn geld. Hij staat positief in het leven en het positief denken spat van de bladzijden, maar toch is het juist deze positieve energie die me aanspreekt als ik het lees. God heeft goede gedachten over ons. Hij heeft het beste met ons voor. Mijn positieve verwachtingen zijn een beetje ondergesneeuwd door de negatieve realiteit. En de omstandigheden kunnen je soms wat te neerdrukken. Hij vraagt zich af: Heeft de omgeving invloed op jou of heb jij invloed op je omgeving?
Een jongeman met een droom, maar ook met een strategie. Hij heeft een duidelijk plan gemaakt, een pad uitgestippeld, hoe hij zijn visie wil bereiken. Hij verzamelt doelbewust de juiste mensen om zich heen. Maar je kunt toch niet tegen die depressieve broeder of zuster zeggen: Met jou wil ik geen contact, want je hebt geen positieve invloed op mij?
Een boek dus om met voorzichtigheid en de bijbel ernaast te lezen, maar waardoor je wel in beweging gezet wordt."

1 opmerking:

Rianne zei

Hoi Conny, bedankt voor je reactie. De tijd gaat hard, inderdaad.....Bij mij overheerst nog steeds de dankbaarheid dat we zulke intieme laatste uren met pap hebben mogen meemaken. Dat we de laatste zorg zelf konden en mochten doen, mijn 2 zussen en ik. Het troost mij te weten dat hij in Gods ontferming is opgenomen en mag zingen voor Gods troon. Als ik daar aan denk, word ik blij....raar maar waar.
Momenteel loop ik drie dagen per week stage in de GGZ, heel erg anders dan mijn eigen werkkring, de thuiszorg. Maar wel leuk en leerzaam om eens in een andere werkveld te kijken.
Hoe gaat het met jou en je gezin? Ik lees ook nog steeds je blog, check 2 x per week of je wat geschreven hebt en vind je stukjes altijd weer leuk en interresant om te lezen.
Groetjes, Rianne