zaterdag 15 maart 2008

Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend - (Filip. 4: 5)

Sommige mensen zijn van nature vriendelijk. Andere mensen moeten daar wat meer moeite voor doen. Ik zag dat tijdens een hardloopwedstrijd onder de juffen van school. Nadat ze doodmoe de eindstreep gehaald hadden, had de een nog oog voor de leerlingen, terwijl de ander genoeg had aan zichzelf. Voor mij komt het ook niet vanzelf. Na een evangelisatie-actie ben ik uitgeput van het opzetten van mijn vriendelijke gezicht. Ik draag geen maskers, maar toch moet ik een knopje omzetten om aandacht te hebben voor de mensen om me heen. Ik ben niet onvriendelijk, maar in mezelf gekeerd.
Pas las ik ergens dat iemand bewust tijd vrij maakt in zijn agenda voor vriendelijkheid. Tijd om iets attents te doen, om iets positiefs te doen voor een ander. Een bemoedigend kaartje sturen, geld aan een goed doel over maken, een telefoontje naar een eenzaam gemeentelid of een keer koken voor de Alphacursus. Bewuste vriendelijkheid betoond aan onze buren, aan onze gezinsleden en aan onze gemeenteleden.

Geen opmerkingen: