donderdag 5 juli 2007

Laatste dagen voor vakantie

De laatste dagen van de basisschooltijd waren voor Maaike druk, enerverend en emotioneel. Natuurlijk was er de musical waarin ze straalde. Wat was ik trots op haar - hoe ze met haar hakken over het podium liep, alsof het niet voor het eerst was. Natuurlijk was er weleens gedoe, maar wat een gezellige klas was het achteraf. Nog een ochtendje naar het zwembad en 's avonds een discofeest. Dat was het dan, het definitieve afscheid. Over, uit en voorbij. Laten we nog een keer bij elkaar komen! Zullen we morgen afspreken? We zien elkaar nog wel in de straat of op het nieuwe schoolplein... Maar toch, een fase is afgesloten. Mijn grote kleine meid.
En Laura. Die mag het volgend jaar meemaken. Ze trad ook op. Op de avond van de musical had ze een muziekuitvoering. Wat klonk het mooi zo samen met elkaar en heel dapper stond ze ook alleen op het podium. En op de afscheidsmiddag danste ze met haar vriendinnen voor klasgenoten en ouders. Groot applaus. Mijn kleine grote meid.
Nu is het vakantie en daar gaan we van genieten. Weer of geen weer.

2 opmerkingen:

maaike zei

Lieve mam, ik vond het leuk dat jij het een leuke week vond.:P

Paul zei

Heel herkenbaar! Maar over kinderen gesproken: jij bent 'm! Je weet wel, tikkertje - van vroeger op het schoolplein, toen je zelf nog een kind was. Maar nu ben je getikt in de blogosphere van grote mensen en wordt er van je verwacht dat je 8 willekeurige feiten over jezelf meedeelt en (volgens de regels van dit spel) ook weer wat andere bloggers tikt. Zie maar of je er zin in hebt! Op mijn blog lees je meer. Ik kan er ook niets aan doen, want ik ben ook maar getikt.