zaterdag 16 februari 2008

Winkeltje spelen

Vroeger wilde ik graag een eigen snoepwinkeltje met van die ouderwetse snoepjes uit grootmoederstijd. Ik had zelfs al een leuke ruimte op het oog, maar daar wordt nu wijn verkocht. Nu lijkt het me geweldig om een eigen christelijke (boeken)winkel te hebben. In Ermelo zit zo'n prachtige boekwinkel, in een mooi oud pand waar ik, toen ik daar in de buurt was, uren kon rondbrengen. Maar in onze omgeving zitten al genoeg christelijke winkels. Gisteren mocht ik een ochtendje meedraaien in een van zo'n winkel. Geweldig al die intrigerende titels en prachtige kaften om je heen. Ik merkte dat ik te enthousiast was voor de mevrouw die me in moest werken. Ik moest me echt inhouden. Wat had ik graag die standaard met paaskaarten voorin de winkel neergezet. De oudere dame had al zes jaar ervaring, maar bij het omgaan met de computer stond haar leeftijd in de weg. Tja en nu moet ik beslissen of ik ermee door wil gaan. Wat weegt zwaarder? Het plezier van de winkel of de moeite van het samenwerken?

1 opmerking:

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.