maandag 14 mei 2007

Het wonder van bekering

Gisteren sprak br. H.M. Postma bij ons. Een inspirende spreker met een bijzonder levensverhaal. Hij vertelde dat hij gebeden had of God iemand op zijn pad wilde sturen die hij over Hem kon vertellen. Prompt ging de telefoon. 'U kent mij niet en ik ken u niet, maar ik heb uw telefoonnummer gekregen, want ik wil graag meer van God weten.' Een jongeman met een verlangen naar de Heer. Een wonder? Als u de Heer erom vraagt, kunt u verwachten dat Hij u zal gebruiken. Nu moet ik bekennen dat mijn gebeden meestal wat egoistischer zijn. Toch mochten we ook in onze gemeente een aantal bekeringen meemaken. Het zijn bemoedigingen die we nodig hebben in deze wereld waarin het aantal gelovigen steeds kleiner lijkt te worden. En als die bemoedigingen uitblijven, moeten we er misschien om bidden. Willen we dat God ons gebruikt om Zijn koninkrijk te bouwen? Dan kunnen we wonderen verwachten.

Geen opmerkingen: