dinsdag 22 mei 2007

De ideale echtgenoot is hij die begrijpt wat zijn vrouw niet zegt.

Achttien jaar geleden liep ik in een witte trouwjurk het gangpad van de kerk door om mijn ja-woord te geven aan Sjoerd. Nog geen spijt van gehad! Veel van onze vrienden hebben het niet gehaald of vechten nog om hun relatie te behouden. Wat is het geheim van een goede relatie? We zijn allemaal verschillend, maar leven met iemand die op jezelf lijkt is ook niet ideaal. De manier waarop we ruzie maken? Met servies smijten, elkaar een week lang dood zwijgen of rustig afkoelen en dan uitpraten. Humor? Elkaar uitlachen of met elkaar lachen. Onze relatie met God? Biddend bij Hem komen of in gebed elkaar de les lezen. Liefde en haat liggen zo dichtbij elkaar. Misschien is het wel genade van God dat we nog bij elkaar zijn. Hoewel achttien jaar geen lustrum is, willen we het toch vieren. Gezellig met zijn viertjes naar een Grieks restaurant aan de Amstel.

Op 22 mei 1995 gingen we ook naar de Griek om onze trouwdag te vieren. Ik was hoogzwanger en we maakten al grapjes dat de verloskundige flauw zou vallen van de knoflookadem. De volgende dag begonnen de weeën en werd Maaike geboren. Twaalf jaar wordt ze alweer. Een grote meid waar we heel veel van houden en ontzettend trots op zijn. Morgen gaat ze op kamp. Drie dagen zonder haar. Wat zal ik moeten slikken als ik morgen de bus uitzwaai. Gelukkig hoef ik haar niet zomaar los te laten, maar mag ik haar overgeven in Gods hand. Toch zal ik de Heer op mijn knietjes danken als ze weer veilig thuis is.

3 opmerkingen:

piet zei

Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag. Ik hoop dat je lekker gegeten hebt bij de griek.

Anoniem zei

Gefelicteerd met jullie trouwdag

francis zei

En... hoe was het om Maaike na 3 dagen weer in je armen te sluiten??
Het was vast erg stil in huis!