donderdag 20 november 2008

Interview met Lynn Austin

Gisteren mocht ik Lynn Austin interviewen. Ik had er erg naar uitgekeken, voelde me vereerd en zenuwachtig. Lynn Austin is een Amerikaanse christelijke vrouw, die zo'n vijftien boeken op haar naam heeft staan, die ik vrijwel allemaal met veel plezier gelezen heb. Ze is de best verkopende christelijke schrijfster in Nederland. Je kunt me iedereen laten interviewen, maar iemand ontmoeten van wie je fan bent, is echt heel anders. Ik herinner me nog mijn gegiechel toen ik voor Don Moen stond deze zomer. De laatste dagen kon ik alleen nog maar in het Engels denken. Sjoerd stapte in de rol van Lynn Austin, zodat ik mijn vragen kon oefenen. Dat hielp enorm, want daardoor had ik mijn verhaal goed in mijn hoofd en werd het toch een spontaan gesprek. We hadden afgesproken in het restaurant van haar hotel in Harderwijk. Een medewerkster van uitgeverij Kok was er ook bij aanwezig. Van de zenuwen vergat ik mezelf voor te stellen en piepte ik alleen een zacht: 'Hello'. Maar daarna hadden we een leuk gesprek. Ik was de vierde in rij, van wie ze vragen moest beantwoorden, maar dat viel absoluut niet op. Ze vertelde uitgebreid en met veel humor over haar nieuwste boek 'Eindelijk thuis'. Van de uitgever kreeg ik een exemplaar toegestuurd, dat Lynn heeft gesigneerd. Ze zet er altijd Psalm 115: 1 bij: 'Niet ons, HEER, niet ons, geef uw naam alle eer, om uw liefde, uw trouw.'

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Conny,
Wat byzonder, dat ik nu op jouw blog terechtkom en dan lees over Lynn Austin. Een vriendin had me erop gewezen, dat ze in Groningen kwam gisteren. Ik ben een enorme fan van haar, heb net de Hizkiatrilogie gelezen en haar nieuwe boek al gereserveerd. Ik ben bibliothecaresse in Steenwijk en 2½ jaar geleden tot bekering gekomen. Ik ga naar de Bethel-gemeente in Drachten en daar de
Bethel-Actueel meegenomen, waar nieuwe aanwinsten van hun bibliotheek werden genoemd. Zo kwam ik al googleënd op jouw blog.
Groet van Martha

hinke zei

Gaaf! Hier is nog een fan...