zaterdag 28 april 2007

"Bedenk wat waar, echt en juist is"

April en nu al dertig graden, wat moet dat straks in augustus worden? Met dat warme weer kun je weinig anders doen dan lezen, toch? Bij toeval heb ik uit de bibliotheek een heel leuk boek gehaald. Meestal slaag ik goed, onze bieb heeft een groot assortiment christelijke boeken. Dit boek zag er helemaal niet christelijk uit. Gewoon ontspannend en oppervlakkig. Geen bekende schrijfster. Wat schets mijn verbazing als blijkt dat het een heel ontspannen, aangenaam, lichtverteerbaar, humoristisch, en christelijk boek is. Het boek heet Het dagboek van Whitney Blake, geschreven door Judy Baer. Het gaat dus over Whitney, een jonge vrouw van dertig, die nog geen man heeft gevonden om het leven mee te delen. Ze zoekt een gelovige man. Zelfs haar overtollige gewicht pakt ze niet aan zonder haar geloof in God erbij te betrekken. Ik vond de losse manier waarop het geloof door het boek verweven werd heel herkenbaar en niet overdreven. Ik heb het nog niet helemaal uit, maar ik weet nu al dat ik ga zoeken naar een volgend exemplaar van de 65 andere boeken die Judy heeft geschreven.

Geen opmerkingen: